Kandidaten tevreden over Werk.Kom!

5 juni

De mening van onze kandidaten over onze dienstverlening is belangrijk. Daarom heeft Werk.Kom een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) laten uitvoeren. Wat doen we goed en wat kunnen we eventueel nog beter doen?, zijn de belangrijkste vragen die centraal stonden. Onze kandidaten zijn tevreden: ze beoordelen Werk.Kom gemiddeld met een 7,5!

Wat gaat goed?
De kandidaten geven aan dat er veel rekening wordt gehouden met hun persoonlijke situatie, er is persoonlijke aandacht en er zijn voldoende contactmomenten. Ook worden contactpersonen (consulenten van Werk.Kom) deskundig bevonden.

Enkele quotes
‘De contactpersoon luistert goed als me iets dwarszit’, geven verschillende kandidaten aan.

‘Goede communicatie!, schrijft iemand.

“Ik kan altijd bij mijn contactpersoon terecht en steek iets op van de sollicitatietrainingen.“

“Ze luisteren echt naar mijn verhaal en zoeken naar oplossingen”

“Met de middelen die er zijn, doet Werk.Kom haar uiterste best op een reële manier. Ik vind de begeleiding erg goed.”

“Ik heb het idee dat de consulenten van Werk.Kom me echt kennen en me daardoor beter kunnen bemiddelen.”

Verbeterpunten
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Kandidaten geven bijvoorbeeld aan dat ze onvoldoende op de hoogte worden gehouden van de voortgang, nadat ze zijn voorgesteld op een vacature. Ook wordt er aangegeven dat er niet altijd voldoende rekening gehouden wordt met de lichamelijke klachten.

Aan de slag!
We gaan aan de slag met dit resultaat en gaan ons best doen om onze dienstverlening nog verder te optimaliseren. We gaan voortaan twee keer per jaar een Klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. Ook bij uitstroom vragen we de kandidaten de vragenlijst in te vullen. Tevens gaan we tijdens het werkoverleg nog frequenter aandacht vragen voor de kwaliteit van onze dienstverlening en eventuele verbeterpunten. We houden je op de hoogte van het vervolg!

webdesign: Artis.