“Wees creatief in deze tijd”

12 mei

“Het is ongekend”, vertelt projectleider Social Return Mieke Wijnen over de situatie nu. “Mijn collega’s van de buitendienst gaan normaal gesproken naar een instelling om cliënten te voorzien van een passend hulpmiddel. Nu gebeurt dat buiten bij ze voor de deur. Op gepaste afstand. Ook al draait alles om corona, de vraag gaat gewoon door. Net zoals bij de rest van de organisaties in de vitale sector. Daarom zullen we ons van de creatieve kant moeten laten zien.”

Het hoofdkantoor huist dan wel in Roermond, het bedrijf heeft nog vier andere vestigingen verspreid over het land. “Ik merk wel verschil”, aldus Mieke. “In het noorden is er soms nog sprake van een ‘ver-van-mijn-bed-show’. Daar zijn wat minder besmettingen dan in Limburg en Noord-Brabant. In die contreien houdt het coronavirus ons erg bezig en horen we de verhalen letterlijk van om de hoek. Soms komen dan hulpmiddelen terug voor reiniging die zijn gebruikt door mensen met corona. Die ontsmetten en reinigen we in quarantaine, in een tent die we buiten ons pand speciaal opgezet hebben.”

Dat medewerkers niet op één plek maar door heel het land werken, maakt communicatie onmisbaar. “We besteden extra aandacht aan het informeren van onze medewerkers door een dagelijkse update over corona. Herhaaldelijk heeft onze kwaliteitsmanager contact met het RIVM of met de GGD om navraag te doen over gerichte vragen die uit het werkveld komen. En zo hebben we ook filmpjes waarin uitgelegd wordt hoe een indiceerder een cliënt opmeet voor een passende rolstoel. Dat moet allemaal zorgen voor meer duidelijkheid en veiligheid. Voor wie dat nóg belangrijker is, zijn onze collega’s vanuit de social return (mensen die wat extra hulp nodig hebben in het uitvoeren van hun baan, red.). Een extra praatje, vragen hoe het met ze gaat en of ze zorgen hebben. Daar gaat veel aandacht naar uit. We gebruiken eenvoudige tekeningen, pictogrammen of een infographic om de situatie aan ze uit te leggen.”

“We zijn ontzettend dankbaar dat er verschillende manieren van communicatie mogelijk zijn. Telefoon, Skype, social media of simpelweg een kaartje of mailtje sturen. Zo hebben we ook contact met onze klanten. Juist in deze tijden maak je daarmee het verschil. Op die manier proberen we ze een hart onder de riem te steken. Onze collega’s verrasten we met een bloemetje als blijk van waardering. Dat doet ontzettend goed. Met z’n allen gaan we ervoor!”

Aris is nu officieel Werkcoach!

Toen Werk.Kom de fietslessen overnam van...

Thijs Spierings onderweg op de heft...

Zijn droom is vrachtwagenchauffeur worde...

Harrie Somers is geliefd bij Rijver...

Vandaag een mooie bijdrage van onze bevl...
Bron: communicatie Werk.Kom
Bron: communicatie Werk.Kom
Marketing & communicatie Risse Groep
Marketing & communicatie Risse Groep
Bron: communicatie Risse Groep
Bron: communicatie Risse Groep
webdesign: Artis.